بازدید: 162 بازدید

تا چند سال پیش با توجه به ارزان بودن قیمت بنزین استفاده از دوربین مداربسته در پمپ‌های بنزین زیاد متداول نبود. به دلیل ارزان بودن بنزین در کشور احتمال سرقت از پمپ‌بنزین بسیار پایین‌تر از سال‌های اخیر بود.

با افزایش قیمت بنزین در سال‌های اخیر و افزایش حجم نقدینگی موجود در این واحد صنفی احتمال سرقت از آن افزایش‌یافته است و پمپ‌بنزین را به یک مکان مناسب برای سارقان تبدیل کرده است.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند در کاهش خطر سرقت یا پیگیری‌های لازم مؤثر واقع شود استفاده از سیستم نظارت تصویری هست.

استفاده از دوربین مداربسته در پمپ‌بنزین‌ها همراه با افزایش قیمت بنزین بیشتر شده و صاحبان آن تمایل بیشتری به نصب سیستم نظارتی برای واحد صنفی خود پیدا کردند.

در ابتدا از دوربین‌های مداربسته آنالوگ باکیفیت پایین در این واحدها استفاده می‌شد. با پیشرفت فنّاوری ، افزایش راه‌حل‌های جایگزین و نیاز به دوربین مداربسته باکیفیت بالاتر ، در این اماکن از سیستم‌های نظارتی باکیفیت‌تر استفاده شد.

یک تغییر دیگر که در سیستم نظارتی پمپ‌بنزین‌های جاده‌ای رخ‌داده است این است که سیستم نظارتی محدود به محوطه بیرون این واحدها نمی‌شود و در صورت وجود فروشگاه در این اماکن ، محیط داخلی فروشگاه را نیز تحت نظارت دوربین‌های مداربسته قرار می‌دهند.

دوربین مداربسته در پمپ‌بنزین علاوه بر کاهش احتمال سرقت پول‌های نقد ، از سوخت‌گیری خودروها بدون پرداخت پول نیز جلوگیری می‌کند و در صورت عدم تسویه پول بنزین توسط مشتریان می‌توان از طریق شماره پلاک آن‌ها پیگیری‌های لازم را انجام داد.

علاوه بر این سیستم نظارتی در پمپ‌بنزین در افزایش ایمنی کارکنان و نظارت بر آن‌ها نیز نقش مهمی دارد و در صورت بروز مشکل می‌توان از تصاویر ضبط‌شده برای پیگیری‌های لازم استفاده نمود.

نظارت بر پمپ‌بنزین توسط سیستم نظارتی برای مدیران

درصورتی‌که در پمپ‌بنزین خود حضور نداشته باشید این به این معنی نیست که نمی‌توانید بر پمپ‌بنزین خود نظارت داشته باشید.

در حال حاضر فنّاوری جدید امکان مشاهده تصاویر از راه دور را باقابلیت انتقال تصویر در اختیار کاربر قرار می‌دهند. شما می‌توانید از طریق اینترنت پرسرعت تصاویر دوربین‌های مداربسته خود را در هر زمان و مکانی که به شبکه اینترنت دسترسی دارید از طریق تلفن همراه ، تبلت یا لپ‌تاپ خود مشاهده نمایید.

این قابلیت به مدیران این امکان را می‌دهد که علاوه بر نظارت بر کارکنان و آگاهی از وضعیت پمپ‌بنزین ، در صورت بروز مشکل بتوانند تصاویر دوربین‌ها را از راه دور مشاهده نمایند.

به همین دلیل سیستم نظارت تصویری علاوه بر تأمین ایمنی کارکنان و واحد صنفی ، نظارت بر آن را برای مالک آسان‌تر می‌نماید.

استفاده از دوربین مداربسته برای حفظ ایمنی کارکنان

حفظ امنیت کارکنان نیز یکی از دلایل دیگر در استفاده از دوربین مداربسته و سیستم نظارتی در پمپ‌بنزین‌ها هست. شما می‌توانید با صرف هزینه محدودی امنیت کارکنان خود را افزایش دهید.

با نصب دوربین‌های نظارتی و قابلیت نظارت از راه دور درصورتی‌که مشکلی برای کارکنان هم پیش بیاید شما زودتر از موضوع آگاه شده و می‌توانید با پلیس تماس بگیرید.

علاوه بر آن درصورتی‌که کسی پول بنزین را پرداخت نکرد نیاز به خطر کارکنان نبوده و از روی تصاویر ضبط‌شده می‌توان پیگیری‌های لازم را انجام داد.

استفاده از دوربین مداربسته به‌عنوان عامل بازدارنده از سرقت

هیچ‌چیز بیشتر از یک سیستم نظارت تصویری نمی‌تواند یک دزد را از سرقت از یک واحد صنفی منصرف نماید. به دلیل اینکه امکان مشاهده و گیر افتادن سارق باوجود سیستم نظارتی افزایش پیدا می‌کند. معمولاً سارقان کمتری تمایل به سرقت از واحد صنفی شما پیدا می‌کنند.

قرار دادن دوربین مداربسته امنیتی به‌طوری‌که از دسترس سارق دور باشد اما قابل‌مشاهده باشد یکی از عامل‌های مهم بازدارنده از سرقت هست.

اگر به امنیت پمپ‌بنزین و کارکنان خود اهمیت می‌دهید ، پیشنهاد می‌شود که سیستم نظارتی خود را به شکل اصولی پیاده کرده و از دوربین مداربسته و تجهیزات باکیفیت بالا به تعداد لازم در پمپ‌بنزین خود استفاده نمایید.

مطالعه بیشتر