بازدید: 150 بازدید

میزان مصرف برق دوربین مداربسته یکی از مشخصاتی که در زمان انتخاب منبع تغذیه یا UPS مناسب برای دوربین‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد.

مصرف برق دوربین مداربسته به چه عواملی وابسته است؟

  • نوع چیپ تصویر دوربین: چیپ های تصویر CCD مصرف برقی به‌مراتب بالاتر از چیپ های CMOS دارند.
  • قدرت دید در شب IR:ال ای دی های IR با توجه به میزان قدرت و نوع آن‌ها نیاز به برق‌دارند.
  • گردان بودن یا ثابت بودن دوربین: دردوربین های گردان علاوه بر برق مصرف‌شده در چیپ تصویر و IR برای گردش دوربین نیز به برق نیاز خواهد بود.

میزان مصرف هر دوربین تقریباً چقدر است؟

میزان مصرف دوربین‌های مداربسته با دید در شب تا ۳۰ متر و چیپ تصویر CMOS معمولاً زیر ۵ وات است. میزان مصرف دوربین‌های مداربسته با همان مشخصات و با چیپ CCD حداکثر ۷٫۵ وات مصرف خواهد داشت.

در دوربین‌های گردان با توجه به نیاز به مدار مکانیکی مصرف برق دوربین به‌مراتب بالاتر خواهد بود و می‌تواند بین ۱۰ تا ۴۰ وات با توجه به نوع و سرعت موتور مصرف برق داشته باشد. توجه داشته باشید که در حالت ثابت مصرف برق دوربین‌های گردان تفاوت چندانی با دوربین‌های ثابت ندارد.

میزان مصرف دقیق دوربین را چطور به دست آوریم؟

میزان برق مصرفی هر دوربین با واحد وات در دیتاشیت آن قیدشده است. سعی کنید برای محاسبات دقیق حتماً از این اطلاعات استفاده کنید.

هر دوربین چند آمپر جریان می‌کشد؟

دوربین‌های ثابت معمولاً ۱۲ ولتی هستند و ازآنجاکه توان مصرفی آن‌ها در بیشترین حالت بین ۵ تا ۱۰ وات خواهد بود میزان جریان آن‌ها بین ۰٫۵ تا ۱ آمپر خواهد بود. در دوربین‌های گردان دوربین معمولاً ۲۴ ولتی خواهد بود و میزان جریان مصرفی آن در بیشترین حالت از ۲ آمپر تجاوز نخواهد کرد.

مطالعه بیشتر