بازدید: 147 بازدید

نصب دستگیره دیجیتالی

نصب دستگیره دیجیتالی در کنار افزایش چشمگیر امنیت خانه و یا محل کار، باعث کاهش هزینه ها و نیز راحتی و آسایش کاربران می گردد. این نوع قفل ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که کمتر در قفل های قدیمی و سنتی دیده می شود. برای استفاده مفید از تمامی این ویژگی ها، ابتدا باید دستگیره دیجیتالی متناسب با امنیت و نیازهای خانه و یا محل کار خود را انتخاب نموده و سپس با آشنایی کامل این محصولات را خریداری و از آن ها استفاده نمایید.

به همین دلیل پیش از نصب دستگیره دیجیتالی بهتر است به پاسخ مناسبی برای تمامی سوالات مربوط به نیازهای امنیتی خانه یا محل کار خود رسیده و سپس با اطلاعات کامل در این زمینه، به راه حل مناسب برای افزایش امنیت و راحتی خود دست یابید.

نحوه کارکرد دستگیره دیجیتالی؟

پیش از نصب دستگیره دیجیتالی باید از چگونگی کارکرد این نوع قفل ها مطلع و با بخش های مختلف آن ها آشنا شوید. در گذشته از روش های مکانیکی و سنتی برای تضمین دسترسی اشخاص استفاده می شد. در ۳۰ سال گذشته تغییرات و پیشرفت های چشمگیر در سیستم های قفل گذاری باعث شد تا دسترسی اشخاص آسان تر و امن تر گردد.

در ادامه به معرفی بخش های مهم یک سیستم قفل گذاری مدرن و نحوه کارکرد هر کدام از آن ها می پردازیم.

– بردهای اصلی دستگیره دیجیتالی

این بردها بخش اصلی این نوع قفل ها را تشکیل می دهند. تمامی امور پس از نصب دستگیره دیجیتالی مانند تنظیمات دستگاه، راه اندازی ، ایجاد دسترسی برای افراد مختلف، عملیات مربوط به ورود و خروج و … توسط این بخش انجام می گیرد. در واقع بدون بردهای داخلی و خارجی، عملکرد دستگاه با مشکل مواجه می شود.

– بدنه داخلی و خارجی دستگیره دیجیتالی

در هنگام نصب دستگیره دیجیتالی این دو بخش در مقابل هم بر روی درب قرار گرفته و توسط سیمی که بر روی بدنه داخلی قرار دارد به هم متصل می شوند. دستگیره ها بر روی این دو بدنه قرار دارند. همچنین صفحه لمس جهت وارد نمودن رمز، سنسور اثر انگشت و محل شناسایی کارت بر روی بدنه خارجی قرار دارد. دکمه تنظیمات و محل قرارگیری باتری نیز بر روی بدنه داخلی قرار دارد.

– مغزی دستگیره دیجیتالی

یکی دیگر از بخش های مهمی که در هنگام نصب دستگیره دیجیتالی باید در نظر گرفت مغزی می باشد که وظیفه باز و بسته نمودن درب را بر عهده دارد. این بخش توسط سیم به بدنه داخلی متصل می شود. به این ترتیب دستورات لازم از هر دو بخش داخلی و خارجی به مغزی ارسال می گردد. همچنین توسط یک شافت مکانیکی، انتقال حرکت دستگیره ها به مغزی صورت می گیرد.

 

آیا کنترل و نگهداری دستگیره دیجیتالی آسان می باشد؟

پیش از نصب دستگیره دیجیتالی یا هر سیستم جدیدی باید با نحوه کنترل و نگهداری آن ها آشنا شوید. خوشبختانه کنترل و نگهداری این نوع قفل ها بسیار آسان می باشد. در بسیاری از دستگیره های دیجیتالی از تلفن همراه برای کنترل و مدیریت آن ها استفاده می شود. به این ترتیب به راحتی می توان از راه دور درب را باز و بسته و ورود و خروج افراد مختلف را کنترل نمود.

در واقع تمامی امور مربوط به تنظیمات و راه اندازی و کار با دستگاه را می توان توسط گوشی هوشمند انجام داد. برای راه اندازی و کار با قفل نیز نیار به فرد متخصص نمی باشد و شخص به راحتی به وسیله دفترچه راهنما می تواند تنظیمات مورد نظر را انجام دهد. همچنین به دلیل استفاده از آلیاژهای مقاوم در بدنه این نوع قفل ها و همچنین داشتن استانداردهای معتبر جهانی در زمینه تولید و کیفیت، عمر این محصولات بسیار بالا بوده و در نتیجه هزینه های نگهداری آن ها بسیار پایین می باشد.

آیا می توان از دستگیره دیجیتالی در اماکن بزرگ صنعتی و تجاری استفاده نمود؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که به دلیل پیچیدگی امنیتی و کاری سازمان مورد نظر، این نوع قفل ها می توانند امنیت و کارایی مورد نظر شما را فراهم نمایند؟ بله دستگیره دیجیتالی با داشتن ویژگی های متنوع دسترسی و همچنین سیستم های پیشرفته امنیتی، خیال شما را کاملا بابت حفاظت از درب ورودی محل کار یا زندگی راحت می نماید.

با روش هایی مانند رمز، کارت، اثر انگشت و حتی تلفن همراه می توانید به قفل دسترسی پیدا کنید. همچنین دستگیره های دیجیتالی با داشتن سیستم های ضد سرقت و آلارم هشدار حوادث امنیتی، محل مورد نظر شما را از هرگونه تهدید امنیتی حفظ می نماید. لازم به ذکر است این نوع قفل ها را به راحتی می توان به سیستم های اتوماسیون شرکتی نیز متصل و اطلاعات مربوط به ورود و خروج تمامی افراد را ثبت نمود.

میزان هزینه خرید و نصب دستگیره دیجیتالی؟

بدیهی است که در مورد محصولات و خدمات جدید، همواره سوالاتی درباره هزینه های خرید و راه اندازی آن ها مطرح شود. البته نباید فراموش کرد که اگر چه هزینه های خرید و یا نصب دستگیره دیجیتالی مقداری بالاست اما این هزینه ها در آینده منجر به بازگشت سریع سرمایه گذاری و کاهش هزینه های عملیاتی می شوند.

البته با توجه به نوع قفل و ویژگی ها و انتظاراتی که از آن دارید هزینه ها متفاوت می باشد اما در هر صورت با توجه به کیفیت بسیار بالای این نوع قفل ها و ویژگی های منحصر به فرد آن ها، هزینه های عملیاتی و نگهداری به شدت کاهش می یابد

مطالعه بیشتر