بازدید: 133 بازدید

کابل برق دوربین مداربسته چیست؟

ازجمله تجهیزاتی که در عملیات نصب دوربین های مدار بسته مورداستفاده قرار می‌گیرند می‌توان به انواع کابل‌های مختلفی اشاره نمود که یکی از آن‌ها کابل یا سیم برق است که نقش تأمین برق موردنیاز دوربین‌ها را بر عهده دارد. بسته به نوع منبع تغذیه ای که استفاده می‌کنید (که می‌تواند مجزا با استفاده  از یک آداپتور برق برای هر دوربین یا متمرکز باشد)، این کابل می‌تواند ولتاژهای ۱۲ یا ۲۲۰ ولت را انتقال دهد.

انواع کابل برق باکیفیت و قطرهای مختلف در بازار موجودند اما توصیه می‌شود از سیم‌های باکیفیت‌تر و با طول عمر بالاتر در نصب و راه‌اندازی سیستم مداربسته خود استفاده نمایید. در نصب دوربین های داربسته معمولاً از کابل‌های ۰٫۷۵*۲  یا ۱*۲ استفاده می‌شود اما درصورتی‌که پروژه بزرگ باشد و تعداد دوربین‌ها نیز زیاد باشد باید از کابل‌های با قطر بیشترتر و باکیفیت‌تری برای انتقال برق دوربین‌ها و سایر تجهیزات استفاده نمود.

کابل ترکیبی

البته در سال‌های اخیر کابل‌هایی بانام کابل ترکیبی به بازار آمده‌اند که درواقع همان کابل کواکسیال هستند که در کنار آن‌یک کابل برق نیز قرارگرفته است. این نوع از کابل‌ها عمل انتقال برق را در کنار انتقال تصویر انجام می‌دهند. این کابل‌ها برای سهولت در کابل‌کشی و صرفه‌جویی در هزینه نقش مؤثری دارند.

مشخصات کابل برق دوربین مداربسته

هرکدام از انواع کابل‌های برق موجود در بازار توانایی مشخصی در انتقال جریان دارند که رابطه مستقیمی نیز با قطر و سطح مقطع هر کابل دارد. همچنین طول کابل نیز یک فاکتور مهم در انتقال جریان محسوب می‌گردد، زیرا با افزایش طول با افت ولتاژ  مواجه هستیم. به همین دلیل قیمت کابل برق می‌تواند با توجه به قطر و ضخامت و کیفیت آن نیز متفاوت باشد.

جدول جریان مجاز کابل‌های برق

سطح مقطع کابلجریان مجاز سیم چند رشته در لوله ۲۵درجهجریان مجاز سیم چند رشته در لوله ۴۵درجهجریان مجاز سیم چند رشته در هوای ۲۵درجهجریان مجاز سیم چند رشته در هوای ۴۵درجهجریان مجاز چند سیم یک‌رشته در هوای ۲۵درجهجریان مجاز چند سیم یک‌رشته در هوای ۴۵درجه
۰٫۵mm۷۴۱۲۷
۰٫۷۵mm۱۰۶۱۶۱۰
۱mm۱۰۶۱۵۱۰۲۰۱۶
۱٫۵mm۱۵۱۰۲۰۱۵۲۵۲۰
۲٫۵mm۲۰۱۵۲۵۲۰۳۵۲۵
۴mm۲۵۲۰۳۵۲۵۵۰۳۵

مطالعه بیشتر