بازدید: 205 بازدید

آشنایی با دستگاه تست فلوک دوربین مداربسته و چگونگی کار با دستگاه تست فلوک می تواند به شما در نصب این دستگاه کمک بسیاری کند. دوربین مداربسته سیستم پیچیده‌ای دارد که هر یک از بخش‌های آن از ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند. برای ارسال تصاویر دوربین مداربسته ابتدا به سوئیچ و پس از آن به NVR عموما از کابل شبکه استفاده می‌نمایند. از طرفی با توجه به این که تعداد دوربین ‌های مداربسته روز به روز به مراتب بیشتر می‌شود؛ بنابراین از مرکز کنترل پس از نصب دوربین مداربسته، تصاویر دیده نمی‌شود که معمولا به این دلیل رخ می‌دهد که کابل شبکه به خوبی ارتباط داده نشده است.

اما چگونه می‌توان این اختلالات را تشخیص داد؟ از جمله روش‌های مناسب برای شناخت و ببرسی سلامت کابل کشی و حتی درست کارکرد کانتور شبکه، به کارگیری از دستگاه تست فلوک است که برای انجام آن از دستگاهی به همین نام یعنی تستر فلوک به کار گرفته می‌شود.

نگاهی به تست فلوک دوربین مداربسته

دستگاه تست فلوک دوربین مداربسته محصول متعلق به شرکت آمریکاست که در سال ۱۹۸۴ طراحی و به بازار عرضه شد. این دستگاه در ابتدای تولید با مسائل و مشکلاتی مواجه می‌شدند که به مرور زمان این مسائل حل و فصل شد و پس از آن امروزه این دستگاه به عنوان یکی از کامل‌ترین تجهیزات برای تست سلامت شبکه دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که این دستگاه برای بررسی مسیر کابل و طول شبکه به کار می‌رود. البته یکی از نکاتی که باید درباره این دستگاه مد نظر قرار داده شود این است که دستگاه فلوک از انواع مختلفی تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها وظیفه تخصصی را درباره برقراری ارتباط در مسیر شبکه بر عهده دارند.

.دوربین مداربسته,تست فلوک دوربین مداربسته,دستگاه تست فلوک,

کاربردهای دیگر دستگاه تست فلوک دوربین مداربسته

دستگاه تست فلوک علاوه بر وظایف گفته شده موارد دیگری را نیز انجام می‌دهد که برخی از آن‌ها به شرح ذیل هستند:

بررسی میزان استحکام کابل

یکی از کارهایی که با استفاده از دستگاه تست فلوک می‌توان آن را انجام داد این است که مقاومت کابل را بررسی نمود. همچنین این دستگاه این قابلیت را دارد که با آن بتوان مقدار رسانایی کابل را نیز اندازه گرفت.

متراژ دقیق کابل شبکه

دستگاه فلوک با سیستمی که دارد زمانی که از آن استفاده می‌شود به صورت دقیق و جزء به جزء طول دقیق کابل شبکه را نشان می‌دهد؛ تقریبا می‌توان گفت این دستگاه از جمله تجهیزاتی است که در این زمینه تخصصی عمل می‌کنند.

شناخت نویز

این که شبکه نویز بدهد یکی از مواردی است که نشان می‌دهد شبکه دوربین مداربسته با مشکل مواجه شده است؛ بنابراین زمانی که این تستر را به کار ببرید می‌تواند برای شما به راحتی نویز را تشخیص دهد و محل دقیق آن را نیز در مسیر کابل کشی نشان دهد؛ که در این زمان به راحتی می‌توانید آن را حل و فصل نمایید.

فلوک دوربین مداربسته,کاربرد دستگاه تست فلوک,.دوربین مداربسته,

شناسایی اتصالات غیر استاندارد

زمانی که پچ پنل و کیستون اتصالات خوبی نداشته باشند می‌توانند در عملکرد دوربین مداربسته مشکلاتی ایجاد کنند؛ به همین دلیل اگر از این دستگاه استفاده کنید دیگر کارکرد آن برای شما، گزارش اتصال غیر استاندارد پچ پنل و کیستون است.

بررسی اصالت ملزومات شبکه

با توجه به افزایش قیمت تجهیزات، افراد سود جو برای کسب منفعت بیشتر دربازار محصولات فیک و تقلبی را به جای اصل و اورجینال به بازار عرضه می‌کنند؛ همان‌طور که می‌دانید محصولات فیک و غیر اصل، کارکرد و کارایی اجناس اورجینال را ندارند؛ چرا که از قطعات با کیفیت در ساخت ان‌ها استفاده نشده است و نمی‌توانند به دوربین مداربسته یا هر دستگاهی دیگر کمک کنند تا بهتر عمل کند؛ بلکه در سایر دیگر قطعات نیز ممکن است اختلال ایجاد کنند. تستر فلوک یکی دیگر از کاربردهایی که دارد اصالت تجهیزات مورد استفاده برای شبکه را به راحتی تشخیص می‌دهد و اگر اورجینال نباشد آن را نشان می‌دهد.

تست فلوک دوربین مداربسته,دستگاه تست فلوک,فلوک دوربین مداربسته,

ضعیف یا قطعی بودن سیگنال کابل شبکه

زمانی که سیگنال‌های شبکه ضعیف باشد و یا رشته‌های سیم درون کابل به صورت غیر استاندارد نصب شده باشند؛ در عملکرد شبکه اختلال ایجاد خواهند کرد. از آن‌جایی که دستگاه تست فلوک، وسیله‌ای تخصصی است گزارشی قطعی از ضعیف بودن سیگنال و یا نصب غیر اصولی رشته سیم داخل کابل ارائه می‌دهد.

خلوص مس کابل شبکه

از دیگر کاربردها و وظایف دستگاه فلوک می‌توان به تشخیص و بررسی درصد خلوص مس موجود در کابل شبکه اشاره کرد که به شما نشان می‌دهد کابلی که استفاده کردید تا چه اندازه مس دارد. امیدوارم به خوبی بتوانید از این روش تست فلوک دوربین مداربسته در آموزش نصب دوربین مداربسته استفاده کنید.

برخی از آپشن های تستر فلوک

  • Wiremap

عملکرد قابلیت Wiremap در تشخیص اشکالات فیزیکی است که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • تشخیص نصب صحیح سوکت ها در دو طرف کابل
  • رفع مشکل ایجاد اتصال کوتاه بین دو یا چند رشته کابل
  • وجود قطعی در یک یا چندین رشته
  • نحوه چیدمان درست رشته ها

 

  • Propagation Delay

این قابلیت مقدار زمانی که صرف ارسال یک سیگنال از یک طرف کابل به طرف دیگر آن می شود را اندازه گیری می کند. مقادیر به دست آمده با واحدهای milliseconds, nanosecond, picoseconds سنجیده می شوند.

  • Delay Skew

تفاوت بین سریع ترین و کند ترین زوج سیم موجود در قابلیت Propagation Delay را که معمولا بین ۲۵-۳۰nanoseconds (nSec) برروی ۱۰۰ متر کابل است، Delay Skew می نامند.

  • Cable Lenght

این قابلیت در دستگاه تستر طول کابل را اندازه گیری می کند. به وسیله این قابلیت می توان اطمینان یافت که طول کابل از استاندارد ۱۰۰ متر تجاوز نکند.

  • Return Loss

در واقع همان مقادیر سیگنال برگشتی به فرستنده را نشان می دهد. این سیگنال برگشتی از اختلاف امپدانس(مقاومت) کابل یا کانکتور ناشی می شود که معمولا به دلایلی همچون کشیدگی بیش از حد کابل یا معیوب بودن کانکتور به وجود می آید.
از دیگر اطلاعاتی که دستگاه تستر فلوک در اختیار شما می گذارد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تست و کنترل دقیق تجهیزات شبکه اعم از کابل، کی استون پریز، پچ پنل، پچ کابل
  • تایید اصلی یا غیراصلی بودن تجهیزات شبکه مانند کابل، کی استون، پچ پنل، پچ کابل
  • نمایش متراژ دقیق کابل کشی‌ها
  • گزارش نقایص موجود در اتصالات پچ‌ پنل و کی استون
  • گزارش قطع یا ضعیف بودن نحوه اتصال رشته‌های کابل به کی استون
  • گزارش وجود نویز و محل دقیق آن در مسیر کابل کشی
  • گزارش وجود کشیدگی یا خمیدگی بیش از حد و محل دقیق آن در مسیر کابل کشی
  • گزارش میزان خلوص مس بکار رفته در کابل شبکه
  • تست مقاومت و میزان رسانایی کابل

مطالعه بیشتر