بازدید: 255 بازدید

در این مطلب قصد داریم شما را با دستگاهی به نام POE Splitter دوربین مداربسته آشنا نماییم. این دستگاه در سیستم مداربسته تحت شبکه (IP) به کار می رود و استفاده از این دستگاه کوچک می تواند کمک زیادی به نصابان در پیاده سازی سیستم مداربسته تحت شبکه نماید.

دوربین مداربسته POE چیست ؟

POE مخفف عبارت Power Over Ethernet و به معنی تغذیه توسط کابل شبکه می باشد. دوربین مداربسته POE به دوربین تحت شبکه ای گفته می شود که قابلیت تغذیه توسط کابل شبکه را دارا باشد. این دوربینها می توانند بدون نیاز به کابل کشی مجزا برق ، انرژی مورد نیاز خود را از طریق کابل شبکه تامین نمایند. استفاده از این دوربینها سرعت نصب را بالا برده و پایداری بهتری نسبت به روش تامین برق به صورت جداگانه دارند.

اما بعضی دوربینهای مداربسته تحت شبکه موجود در بازار فاقد قابلیت تغذیه به صورت POE می باشند و برای تامین برق آنها باید از آداپتور و کابل برق جداگانه استفاده شود. دستگاه POE Splitter می تواند مشکل این دوربینها را حل نماید.

POE Splitter دوربین مداربسته چیست؟

POE Splitter دستگاه کوچکی می باشد که قابلیت جداسازی برق و سیگنال دیتا را از کابل شبکه دارا می باشد. با استفاده از این دستگاه کوچک می توان قابلیت تغذیه به صورت POE را به دوربین مداربسته فاقد این قابلیت اضافه نمود. این دستگاه کوچک در محل نصب دوربین مداربسته به کابل شبکه که از پورت POE می آید متصل شده و پس از جدا سازی برق و دیتا در خروجی به پورت برق و Lan دوربین مداربسته متصل می شود.

استفاده از POE Splitter نیاز شما را به کابل کشی جداگانه برای هر دوربین از بین می برد و با اضافه نمودن قابلیت POE به دوربین مداربسته فاقد این قابلیت به شما امکان طراحی سیستم مداربسته به شکل POE را می دهد. این دستگاه ها با کیفیت ها و پورت خروجی برق با اندازه های متفاوت در بازار موجود و قابل تهیه می باشد.

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و تهیه کالاهای با کیفیت پیشنهاد می شود دوربین مداربسته و لوازم جانبی آن را فقط از فروشگاه ها و شرکت های معتبر فروشنده این محصولات تهیه نمایید. استفاده از کالاهای بی کیفیت علاوه بر هزینه های نگهداری بالا ، پایداری سیستم نظارتی شما را به شدت کاهش می دهند و در صورت خارج شدن دوربین مداربسته در زمان های حساس از مدار امکان ایجاد مشکلات برای مجموعه شما را بالا می برند.

مطالعه بیشتر